måndag 14 januari 2013

Influensan....

Följer bloggar, twitter och facebook. Det verkar vara mycket influensa just nu!

Nu har även smittskyddsinstitutet gått ut med rekommendationer. De har det visst värre i USA.

Jag är vaccinerad. Tillhör riskgrupperna. Men vad jag inte visste, som jag inte blev informerad om, var att årets (alltså 2012/13 års vaccin) innehåller även svininfluensa vaccin. Så nu känner jag mig ändå ganska lugn. Har ju även fått lunginflammationsvaccin som skall vara livslång... Skönt var det då jag fick reda på det. För av den sprutan fick jag ont. ONT med stora bokstäver. Nu talar vi inte om bara lite öm på armen... kände mig sjuk och febrig också... Men som sagt. Hellre ta den smärtan några dagar och veta att jag nu är skyddad!!

Har även läst ut Åsa Nilssones första deckare, Tunnare än blod , där influensan spelar en stor roll. Hur den kan slå och slå ut stora delar av samhället. Lite läskigt faktiskt. Och nu pratar jag bara om en vanlig säsongsinfluensa.... inte någon svin- eller fågelinfuensa.

Nu skall jag ladda ned hennes nästa bok. Jag blev fast. Hon vet vad hon pratar om då det gäller intriger och människors beteenden i olika situationer. Mycket spännande för en gammal mentalskötare som mig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar