måndag 18 november 2013

Liknande teman...

Jag har läst färdigt Dan Browns senaste bok INFERNO. Tänk vad mycket Han hinner med den där Langdon på bara ett dygn och 544 boksidor. Själv var jag till verkstaden med bilen klockan 8 i morse i Kungsgården. Så hem med buss. Fick hämta den före 13:00 åkte raka vägen till besiktningen i Sandviken!
Och Ja! Nu är den körklar i ett år till!
Så svängde jag förbi affären och köpte väggfärg. Handlade lite mat. Och nu sitter jag här och är HELT slut! Färdig som artist medan Langdon hann med att rymma från skurkar som sökte honom med drönare i en stor parkanläggning och i palats och kyrkor i både Florens och Venedig på en och samma dag....

Såg så näst sista avsnittet av BRON igår kväll. Den och INFERNO har lite liknande teman. Fick en riktig Flashback till Browns bok då passagerarna satt med syrgasmasker i ett flygplan.

Och så orkanen som drabbat Filippinerna på det....
Ja läs INFERNO så förstår ni nog vad jag menar...

Det var sedan riktigt skönt att krypa ned i sängen och läsa ungdomsboken CIRKELN på det! Lite häxor och övernaturligt var riktig avkoppling :-)

Och redan innan jag kommit hundra sidor i den boken har jag klart bestämt att den läsningen kommer att innefatta hela trilogin! Sista boken släpptes för bara några dagar sedan.

Lite många namn att hålla reda på bara tycker jag..

Men det ger sig nog.

3 kommentarer:

  1. Grattis till bilen :-)

    Det blir lite mycket när det ska hända så otroligt många saker på ett dygn... Men jag kommer säkert att läsa Inferno framöver i alla fall :-)

    SvaraRadera
  2. Å, jag har missat Inferno! Men jag kollade nu och den finns på biblioteket här i Boliden, så på onsdag ska jag dit och låna. Har läst dom andra Dan Brown-böckerna, gillar den där typen av mystik. "Cirkeln" verkar intressant också, så jag kommer nog hem med minst två böcker på onsdag.

    SvaraRadera