lördag 17 mars 2012

Sänka blodtryck...

Fick brevsvar från min läkare i förrgår.

Blodtrycket var så bra från de senare mätningarna så ingen åtgärd skulle behövas!

Mitt lungfunktionstest gav nästan exakt samma resultat som då jag gjorde det för fyra år sedan! En marginell försämring! Men så är jag också fyra år äldre nu. Och att allt i kroppen försämras vid stigande ålder... får man välan inse... och att man också blir äldre....får man väl också inse... hm...

Har ju skrivit förut här om mina blodtryckssänkande yogaövningar.
Sedan sägs det att stickning också skall vara blodtrycksänkande "medicin". Så nu har jag möjlighet att hålla trycket lågt :-)

Här är bakstycket färdigt och satt i spänn till dockklänningen jag håller på med till Fröken Ts Skrållandocka.



Förutom motion.. som ju är bra för ALLLT.. för att hålla sig frisk, har jag också hört att en katt skall ha blodtryckssänkande inverkan. En katt som ligger på ens fötter och spinner då man sover, skall vara en dunderkur.

Jaha?

Har provat det. MEN då man sparkar av sig både katt och täcke och katten då sätter klorna i de bara benen....för att hålla sig fast...

Då kan jag lova att både puls och blodtryck STIGER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar