onsdag 14 mars 2012

Tomt.....

Igår skrev jag sista kapitlet i manuset. Ett halvårslång samvaro, manuset och jag. Ingen har läst under vägen.

Nu skall det iväg för genomläsning.



Igår då jag satte sista punkten var det som all luft tog slut. Blev bara helt tom. Faktiskt en ganska skön känsla....

Men redan idag börjar tankarna. Vad skall nästa bok handla om?

Kanske är det för tidigt att börja fundera på det. Vet ju att det nog kommer att bli en hel del omskrivningar, tillskrivningar och raderande i det här manuset. Så färdig är jag inte på långa vägar....
Men skall bli skönt att få en objektiv syn på vad jag skrivit. En del saker jag funderar på själv.

Funkar det där?
För otydlig här?
Övertydlig?

Och framförallt....
Är historien trovärdig?
Är karaktärerna tillräckligt tydliga?
Är det tillräckligt spännande och intressant för dem jag vänder mig till....de i bokslukaråldern...


Är det något som någon kan tänkas vilja läsa överhuvudtaget ?????

Huga va läskigt det är!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar