onsdag 9 maj 2012

Balansträning...

För några år sedan hade de pratat om balansträning på teveprogrammet FRÅGA DOKTORN. Hade fått ett tips från en tittare, en äldre dam, som berättade att hon alltid stod på ett ben medan hon borstade tänderna...

Bra tips för att komma ihåg att göra träningen. Min 80+ mor tog fasta på tipset. I början hade hon fått hålla i handfatet med en hand. Men sedan så gick det utan stöd...

MYCKET bra träning allra helst då man börjar komma upp i åren med riskerna för brott på lårbenshalsen! Måga muskler i kroppen som får träning på det här sättet.

Såg programmet MÄSTARNAS MÄSTARE där en gren var just att balansera på ett ben. Kommer inte riktigt ihåg tiden men det var över timmen de stod!!!

Så idag börjar min träning!


Få se hur länge jag måste träna innan jag kommer över... hm... 5 minuter.....


Såg att de ändrade position på det "svävande" benet. Så det gör jag med. Måste ju göra som proffsen!

2 kommentarer:

  1. Ja balansen är viktig för välbefinnandet.Jag har hållit på med många sådana övningar de senaste åren.

    SvaraRadera
  2. Jag har också gjort andra balansövningar. Men kul att prova på styrkan i att stå på ett ben också.

    SvaraRadera