fredag 8 mars 2013

Vårigt....

Solen skiner från en klarblå himmel. Kyligt i luften. Men vad gör det då solen värmer. Känner för första gången riktiga vårkänslor idag. Den mesta isen har smält bort från vägar och cykelbanor. Gruset rullar under skorna.
Och bara tre veckor kvar till Påsk! Helt sanslöst.

Jag har ruskat lite lätt på huvudet åt alla bilder jag sett på faslags/påskris och tänkt att jösses är det samma som julhetsen. Hade inte fattat att det inte är så långt till påsken. Har blivit lite bortkollrad i tid genom att såååå mycket snö ligger kvar fortfarande. Det är meterhöga högar på alla tomter där man har skottat gångarna.

Nu hörde jag också på väderprognosen att det skall bli kallgrader, som nog skulle hålla i sig fram till påsk. Så högarna kommer alltså att bli kvar ett bra tag till.

Nu då jag pratar om påsken kan jag meddela. Jag har köpt årets första julklappar idag! Jodå. Pratade jag om julhetsen nyss??
Så här gick det till. Var till bokhandeln för att köpa pappersvaror. Och då stod borden där med bokreaböcker. Två var av klassiker till barnbarnen blev det :-) Bland tomtar och troll och Alice i Underlandet. Nu gäller det bara att komma ihåg att jag köpt dem då julen kommer!

Ja se vad de gör med en de där barnbarnen....

1 kommentar:

  1. Oj då är du tidigt ute! Men desto mindre bekymmer sen när det lackar mot julen. Men just nu är det väl påsken som gäller. Och även ommdt är kallt så är det härliga vårvinterdagar

    SvaraRadera