söndag 19 januari 2014

4:e söndagskåseriet

Det snögar (som min mormor sade) idag... igen.

Jag har suttit och häckat framför teven och virkat. Har bestämt mig för att göra av med alla restgarner. För sedan kan jag köpa nya garner och få mer restgarner...

Får se hur stor mormorsrutan blir.



Kanske räcker det till en kudde eller en skön sjal att lägga över axlarna. Eller så blir det en pläd så småningom. Fler restgarner kan ju närsomhelst virkas på.

Och så var det ju söndag igen. KÅSERIDAG!

Välkommen att klicka på kåserifliken ovanför om ni vill läsa.

7 kommentarer:

  1. Alla verkar virka såna där mormorsrutor nu. Tror jag det - dom är jättefina :-)

    SvaraRadera
  2. Haha! Motion helt i min sti ;-)

    Underbart skrivet :-)

    SvaraRadera
  3. Underhållande kåseri på många sätt. Bra och roligt skrivet. :) ´"En kvart om dagen" var en klassiker liksom Bengt Bedrup i sin fula träningsoverall. Som gammal idrottsman känner jag mycket väl igen din brors situation. När våren kommer ser man också tendenserna ofta ute i motionsspåren. Alla otränade, överviktiga, som ska göra slag i saken. Satsar stenhårt en gång och...
    Du har kåserier som en SIDA istället för INLÄGG, vilket gör att jag gissar på att du vill att man kommenterar här istället. Annars blir det en riktigt lång svans till slut. Kram Bosse

    SvaraRadera
  4. Tack!
    Ja jag har tummen mitt i handen då det gäller teknik och sådant. Har inte förstått hur jag kan få till kategorier i den här bloggen. (så som du har). Trodde att just sidor var detsamma. Men så var det ju inte.... och tills jag klurat ut det får de ligga kvar.

    SvaraRadera
  5. Ett toppenkåseri som vanligt. Oj, vad man är lättlurad när det gäller träning. Det är nog det område där man överskattar sin förmåga som mest. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej du,,Klart att det kan bli fina alster av restgarner...
    Ja prova citronsåsen när du lagar lax..Jättegott..Haé Kram.

    SvaraRadera