söndag 30 december 2012

Handarbete..

Jag har varit i valet och kvalet då det gäller den här...


Vi har liksom inte riktigt kommit överens. Valet att sälja den eller att ge den en chans till har alltså stannat vid... en chans till!

Jag har så många mönster som jag vill sy något av. Har även en hel hög med tyger ligger. Så det vore väl själva sjutton om jag skall misslyckas med symaskinshanteringen.

Nu då jag gjort skrivandet till mitt yrke. (Första boken är ju på väg ut)och manus till en bok för åldern ca 1-4 år är färdigt för att skickas till förlag. Bara att hålla tummarna. Och tredje manuset, uppföljare till tweenieboken finns i mitt huvud och skall "bara" ned på "papper" :-)!
Så nu behöver jag någon handfast hobby.

Hittade också ett mönster HÄR bland gratismönstrena. En kofta till mig som jag så gärna vill sticka.
Stickning har legat nere också nu ett bra tag då jag har haft problem med axlarna. Nu har jag fått ett tips att sticka fram och tillbaka på rundsticka. Blir mindre belastning på axlarna då!
Skall prova det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar