måndag 10 december 2012

Hosta

Nej nu menar jag inte växten Hosta. Den har jag ute i rabatten och den ligger som bäst nu i sin vinterdvala.
Men så gör icke denna hosta...
Nej efter några dagar med väldigt ont i halsen har nu hostan kommit. Jag sitter med ett glas vatten som jag hela tiden smuttar på.

Det verkar som det är många olika förkylningar i omlopp just nu. Då jag var barn råkade jag ut för öroninflammation, som det kändes, VARJE år den här tiden. Vet inte hur många julaftnar jag tillbringat i soffan nedbäddad för att kunna se på tv och få vara med lite i familjelivet.

Minns en jul speciellt då de sände filmen Lassie.

Jag var ensam hemma medan övriga familjen var ute och rastade hunden. Det var också tiden innan påslakan fanns. Så där hade jag ett överlakan. Jag torkade tårarna på det. Fortsatte dra upp det undan för undan då det blev blött! Tror jag vätte ned halva lakanet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar