måndag 17 december 2012

Stilla veckan

Är det till påsk man säger stilla veckan...

Jag tänker i alla fall kalla den här sista veckan före jul för stilla veckan! Det har varit en intensiv december. Så nu tänker jag varva ner.

Igår skjutsade vi hem lilla fröken L till föräldrahemmet. Rätt som det var började det blåsa kallt i bilen. Japp! Den var på väg att koka! Efter ett kort stopp sjönk termostaten? till normal nivå. Men sista biten från det vi kom upp på E4an började det strula igen.

Hemvägen slutade i Valbo för oss. Då var det ingen idé att fortsätta längre. Det hjälpte inte att kyla ned med medhavt vatten. Vi hade ju tur som kom fram till Mac Donalds!!! Hade vi fortsatt hade vi blivit stående på skogen. Ingen höjdare precis.

Snälla sonens svärfar kom från Uppsala och hämtade bilen som var fullpackad med julklappar och oss med trailer.

Kändes som att återuppleva min och gubbens rallytider!!

Så skönt att ha snälla, snälla släktingar/vänner sådana gånger!

Nu skall jag inrikta mig på julmatlagning den här veckan. Något som jag tycker är avkopplande och roligt... Då det är frågan om annat än den vanliga vardagsmaten!

Bilen är körd till farbror bildoktorn! Nu återstår att se. Vattenpumpen eller topplockspackningen... Några tusen kronor skillnad bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar