måndag 10 juni 2013

Bilvård och trolleri

Nu då jag kommit iordning i lägenheten är det då dags att få ordning på bilen.



Idag skall jag undersöka varför takluckan inte öppnar sig då jag trycker på knappen. Hjälper inte ens att säga Sesam öppna dig! Få se om det är så enkelt som en trasig säkring.
För nu är vädret sådant att det skulle vara skönt att kunna öppna den.

Sedan skall jag ta hjälp med att lyssna efter det kvittrande ljud som uppstår ibland. Har jag ett fågelbo under motorhuven eller är det som jag misstänker själv... fläktremmen som behöver spännas... Även kolla om lysena står för högt då de flesta bilister blinkade åt mig vid mötet i min enda mörkerkörning hittills.

På tal om att trolla upp en dörr lyssnade jag för några veckor sedan på det fyraochetthalvt-åriga barnbarnet då hon hjälpte till i stallet....

Hon ställde sig ivägen för boxdörren då hennes mamma skulle in och mocka.
- Du måste trolla för att öppna dörren mamma!
- Jaha, hur skall jag göra då då? Skall jag säga hokus pokus eller...?
Rappt kom svaret.
- Du skall säga Candy Crush! sade hon och slog ut med armarna mot dörren ....

Den här generationens barn alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar