fredag 14 juni 2013

Matbord

Det här hörnet har fungerat som mitt matbord nu i två veckor.



Sitter just nu och väntar på en bil som skall komma med ett nytt, ett riktigt matbord. Leveransen skulle ha kommit i onsdags från IKEAs centrallager. Men något hade gått snett fick jag ett telefonsamtal om. Ingen leverans kunde ordnas då mina varor ej kommit fram till lagret i tid för frakten. Och det är IKEA som är syndabocken sade hon lite skamligt.

Jag skiter i vilken som är syndabocken sade jag. Men däremot har jag bestämt hjälp till helgen med att skruva ihop sakerna. Det kommer också en soffa som jag behöver några extra händer för att få ihop.

Ojdå svarade hon. Men då får vi försöka fixa en extrabil. Och det ringde hon i onsdags och bekräftade att de gjort. Jag jublade och tackade så hemskt mycket.

Så här sitter jag nu och väntar. Leveransen skulle nämligen komma någon gång mellan 09:00 och 15:OO!!!

Så även dagens lunch får intagas vid databordshörnet.

Men den som väntar på något gott.... Ja ni vet fortsättningen.

Nu får ni ha en trevlig helg alla bloggläsare. Jag skall skruva möbler :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar