torsdag 6 juni 2013

Nationaldag

Så glad att jag fått min TV fixad så i morse tänkte jag att jag skulle se på morgonprogrammen. Brukar sappa lite mellan ettan och fyran. Fyran tycker jag har alldeles för korta inslag och ettan har ibland alldeles för långa... enligt mig. Så försöker jag också leta något hos båda kanalerna som intresserar mig.

Så alltså i morse slog jag på teven och satte mig tillrätta. Först fyran där Leila bakade i Frankrike? Tittade på klockan? Slog över till ettan där bonden Frank precis började? har varit utan teve så länge så jag tänkte att jag kanske missat något. Har de börjat med sommartider...???

Sååå plötsligt slog det mig. Det är ju helgdag idag. Sveriges nationaldag! Har ännu inte lärt mig att det blivit helgdag.



Ha nu en riktigt trevlig nationaldag!

Och ni som lyckats få en klämdag ledig imorgon får en riktigt bra långhelg.
Själv åker jag in till Gävle för lite barnbarnsumgänge. Den lilla stackaren som blev opererad för halsmandlarna har inte riktigt piggat på sig än för att orka vara på dagis. (Nu har hon ändå börjat äta duktigt så hoppas hon snart skall piggna till.)

Och ingen av föräldrarna har fått någon klämdagsledighet.

1 kommentar:

  1. Hej
    Ja man blir lite vilse bland programmen när det är helg mitt i veckan. Några torsdagsprogram blir det i alla fall. Kollar kanske på Ljuva livet i alaska senare.
    Jag skriver nu på min pc och har inga problem med att kommentera i din blogg. Under veckorna har jag bara Ipaden och av nån anledning funkar det inte i din blogg då.
    Tack för dina kommentarer! Jag får fortsätta att kolla på din blogg under helgerna.

    SvaraRadera