tisdag 13 mars 2012

Läkarskräck....

Då var det bevisat nu. Inte bara tandläkaren jag har skräck för. Även kroppsdoktorer får jag stora skälvan inför tydligen.

Då läkaren för en månad sedan tog mitt blodtryck blev både hon och jag förskräckta.

Nu har jag varit hos distriktsköterskor och kontrollerat trycket tre gånger. Som tur är var det sista gången igår. TUR ja, för hade jag fortsatt provtryckningen hade man nog upptäckt att jag inte har något tryck över huvud taget :-)

Skämt å sido... Det är helt normalt. Normalt det som jag uppmätt de senast 5 åren var också syreupptagningen vilken också var lägre då läkaren provade det. Där man då skall ha så högt värde som möjligt...

Sedan vet jag ju inte om också den medicinska yogan jag hittade på nätet för högt blodtryck har haft effekt också.....

Eller om det bara helt enkelt är så att skötare/sköterskor har en mer lugnande effekt på mig än doktorer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar