måndag 27 maj 2013

Fler sjalar och jakten på ogräs..

Då var ytterligare en sjal färdig.



De blir så mjuka och fina i den här vävtekniken. Jag väver i en ram och rutorna blir på diagonalen.

Kikar runt nu på alla möjliga handarbetsbloggar och blir så inspirerad. Så mycket man skulle vilja göra. Nu skall jag leta lite fler sockmönster till barn.

Och så väntar jag på solen så de där fina:-) maskrosorna slår ut. Skrev ju att jag tänkte prova göra maskrossaft. Igår hittade jag hos Remsans bistro ett recept på maskrossirap som jag också blev väldigt sugen på att prova. Tänk vad gott att göra amerikanska pannkakor med egenhändigt gjord maskrossirap!!

Vill lära mig mer att använda de ingredienser det finns gott om i vår natur.

Fick genom twitter också tips på något som heter löktrav. Skall smaka som vitlök och man kan göra ett gott kryddsmör på det.

Sedan kan jag börja kalla mig legitimerat ogräsjägare :-)

1 kommentar:

  1. Tack snälla du för länken till maskrossirapen m.m. blir verkligen inspirerad. Ska prova då jag kommer hem från vår tripp. Ha det så bra nu och jag får blicka tillbaks här i din blogg då jag kommer hem igen och se hur det gått för dig. Kram.

    SvaraRadera