onsdag 15 maj 2013

Ny kamera

Äntligen har jag fått ändan ur! Idag köpte jag ny kamera.

Så här kommer första bilden med nya kameran på en av mina blommor. För det här inlägget kommer att handla om blommor.



På sidan Husmorstips har jag hittat lite olika knep för att krukväxterna skall trivas. Tex kan man använda potatisvattnet som gödning. Eller blanda i kaffesumpen eller tebladen i blomjorden. Det sistnämnda har jag gjort idag. Få se om trivseln sprakar hos blomman jag provat det på.

Något jag provat på grönsakslandet (då jag hade ett sådant) var nässelvatten. Jag skördade nässlor som fick ligga i vatten och sedan var det bara att blanda i det i en vattenkanna. Men fy katten vad det luktade ur hinken med nässelvatten!! Men så sade min mamma alltid då jag tyckte en medicin jag måste ta och som smakade pyton.. Ju värre det samkar ju bättre är den!!! Och jodå, stämde nog på nässelvattnet också. Hej och hå vad det växte och vilka fina gurkor och tomater jag fick.

Sedan hittade jag ett tips på hur man får bort bladlöss genom att göra persiljeavkok.

Nu har jag aldrig blivit drabbad av bladlöss på inomhusväxterna men kanske det fungerar även ute i en rabatt???
Däremot spinn som jag alltid fått på murgrönor jag haft. Så nu skall jag leta vidare om det finns något bra knep att få bort det. För jag gillar murgrönor!

Men man får ju aldrig vara ensam om något populärt!

1 kommentar:

  1. Nässelvatten har jag oxå testat, men tyvärr minns jag inte om det hälpte. Tänk så många fina bilder du kommer att ta nu i sommar med din nya fina kamera. Ha nu en skön kväll.

    SvaraRadera