torsdag 25 juli 2013

Ett metspö..

Saknar bara ett metspö..



Igår promenerade jag i Hammarbybrukspark längs Gavelhytteån. Jag gick inte hela vägen runt utan stannade Och tog in naturen med jämna mellanrum.



Tänk att jag tycker att tistlar är vackra....



Den här var nästan lika hög som mig.

Jag var inte ute tills det började skymma....



Men så här blev bilden i motljus. Det är Gavelhytteåns utlopp i Ältebosjön...



Det fanns karta att låna i en låda som märkte ut de inplanterade lövträden i det som var Herrgårdens park förut. Inplanterade för att ge skugga åt Herrskapsfolket då de spatserade längs ån.

Och nu får vem som helst spatsera där.

Då jag älskar både natur och vatten så är den här promenaden underbar.

1 kommentar:

  1. Vad fina bilder! Tänk vad svensk sommar är vacker ändå. :)

    SvaraRadera