onsdag 24 juli 2013

Novelltävlingar

Jag är ingen tävlingsmänniska. Men nu har jag ändå skickat iväg en av de två novellerna jag tänkt skicka till två olika novelltävlingar.



Så nu är det bara att sätta tänderna i den andra. Den är färdigskriven i råmanusform så nu skall jag finslipa. Eftersom det är maxgräns på antal tecken med blanksteg måste jag prova mig fram.

Det har faktiskt varit roligt att skriva novellformat.

Kanske det blir fler.

Idag gassar solen. Ute är det redan varmt. Inne har jag en lagom arbetstemperatur som tur är.

Jag har varit iväg i några ärenden nu på morgonen och efter vägen såg jag många fordon inne på skogsvägarna. Nu är blåbärsplockarna i full gång. Få se om de lämnar några bär till mig så jag kan få ihop några liter i helgen. Kanske jag hinner ut en sväng tillsammans med yngsta barnbarnet som skall övernatta här hos mig då. Det blir nog inte så många timmar i vaket tillstånd vi skall tillbringa... och jag har redan lovat att vi skall prova den lilla badplatsen och den lite större lekplatsen.
Å sedan är det snart måndag igen och skrivstugan öppnar efter helguppehållet. Jag försöker alltid vara skrivledig på helgerna.
Man behöver koppla bort hjärnan med jämna mellanrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar