måndag 8 juli 2013

Möbelfyndar

Fortsatte att möbelfynda i helgen.

Den här gången blev det en bokhylla för 50 kronor....



för mitt kontorsmaterial...

Nu skall jag bara köpa lite färg och penslar att snygga upp möblerna med. Antar att jag inte kan hitta färg på loppis, men penslar går nog.

Blir en sväng till storloppiset redan till helgen igen då de skulle tömma ett par containers med grejer och ha utomhusförsäljning. Sedan skulle det bli 50% på allt inne i butiken!!!

Nu är det bara en stor spegel till hallen och ett lagom stort soffbord som är ett "måste" för mig. Sedan kan man nog hitta ett och annat som man kanske inte egentligen behöver också. De har oerhört mycket glas och porslin.
Kanske gör man något fynd och kan få en glad överraskning om ANTIKRUNDAN kommer hit i närheten!!! He, he....

Tänk vad man får in i skuffen på min lilla bil. Hyllan gick in på bredden precis utan skohorn:-)men det hade inte gått att få in ett frimärke emellan....
Och jag får hjälp överallt utan att behöva fråga ens och blir kallad DAMEN! Det är sådan service i alla affärer här.
Bara en sådan enkel men uppskattad gest är att de öppnar upp kassarna åt kunderna då man handlar, inte bara slänger med dem bland varorna på bandet som jag varit van vid i staden jag flyttat från.

Så har de alltid något att säga till varje kund.

Inte bara "Var det bra så?"

"Då blir det xxx kronor."







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar