tisdag 30 juli 2013

Punktering...

Idag åkte jag in till Sandviken. Skulle göra slut med min gamla bank och föra över mina konton.

Jag behövde också köpa en cykelpump...



och ett first aid kit..



Framdäcket på min cykel var nämligen alldeles platt.

Gick ut och skulle till att pumpa för att först se om det var punktering eller bara dåligt med luft. Då får jag se att det var muttern på ventilen som fattades!
Precis då kom en av mina goagubbar till granne och slängde sig fram för att hjälpa till.
Du får köpa en ny mutter då sade han, efter att vi tittat i asken med lagningsgrejer där det bara fanns ventilgummin med. Ingen mutter..
Så försvann han iväg.
Jag gick in.
Efter en liten stund knackade det på dörren.

- Nu kan du komma ut med pumpen, sade goagubben. Han hade varit hem och letat i sina gömmor och nu hade han skruvat dit en ny mutter!

Så nu är däcket pumpat och klart. Återstår att se om det håller luften nu då...

1 kommentar:

  1. Det var verkligen en trevlig granne du har. Att laga punkteringar på cykeldäck är annars jobbigt tycker jag så det var väl bra att det var ventilen.

    SvaraRadera