lördag 3 maj 2014

Tapetseringen

Hur går det med tapetseringen då?

Jodå tack... det går sakta framåt.
Men nu får jag lov att vänta in nya tidningar att klippa ur då jag gjort av med det lager jag hade.



Sedan ritar jag runt texten med permanent tuschpenna. Jag hade kunnat måla med svart först på väggen och satt urklippen med lite mellanrum också. Men jag föredrog det här sättet.



Sedan är det bara att ta fram tapetklistret och börja pussla ihop...



Sedan kommer jag att lacka väggarna för att det skall bli mindre känsligt och även avtorkningsbar.

Och där har jag inte bestämt mig ännu vad jag skall använda.. skall prova blanda trälim och vatten som jag sett olika tips om, för jag vill ju inte ha högblanka väggar.

Veckan har annars bestått av skivarbete, då jag hjälpt till att renskriva ett barnboksmanus.

Så skall jag nog få ihop ett litet söndagskåseri till imorgon också...




4 kommentarer:

  1. Det blir ju jättefint!
    Lite speciellt är det ju också!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var en annorlunda variant! Kul ide. Det blir säkert jättefint

    SvaraRadera
  3. Ja jag såg att det slog om rejält till Valborg..Här på Cypern är det jätteskönt,varmt så det räcker.Blir till fredag,så då kanske finvädret kommer tillbaka hemma..Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Vad läckert det blir! Kul idé :-)

    SvaraRadera