måndag 12 november 2012

brun knottrig fläck...

Idag gjorde jag slag i saken. Jag frågade min läkare om en brun knottrig fläck jag har precis under ena bröstet.

Jag har själv tittat på alla möjliga och omöjliga slags fläckar på nätet och i böcker och konstaterat att den här skall vara ofarlig. MEN för säkerhets skull visade jag idag upp den.

Jag solar aldrig. Alltså jag är i solen men ligger aldrig och "pressar". Jag åker aldrig utomlands på solsemester. Jag har den rödhåriges hud så det är ändå aldrig någon ide. Jag blir bara "grisskär" och sedan kanske en anings,aning mörkare beige:-) men inte mer.
Men så kom jag på att då i tonåren var jag nog lite mer oförsiktig. Och just där under bysten i kanten på bikiniöverdeln, det var där man brände sig.... rodnad, sveda och sedan flagnad hud. Och hudcancer kan ibland behöva sisådär trettio år på sig att uvecklas säger di lärde..

Men mina egna efterforskningar var riktiga enligt doktorn. HELT OFARLIG!

Han sade något fint namn som det kallades men som jag inte nu kommer ihåg. Känns ändå bra att ha kollat upp det ordentligt!! Så nu är det inget jag behöver gå och grubbla på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar