torsdag 22 november 2012

Julplanering

En sådan mörk tung dag idag. Kände att jag behövde pigga upp mig lite. Vad är då bättre än att drömma om mat?

Den här boken har varit spårlöst försvunnen i jag vet inte hur många år...


Så helt plötsligt så står den bara där på hyllan bland alla andra kokböcker jag har. Mystiskt. Börjar misstänka besök av forna Hogwarts elever....

Jag älskar fisk om det inte gäller lutfisk eller fiskbullar.

Så i boken hittade jag recept på gravad strömming inlagd i två olika sorters såser. Skoj med lite annat än det jag brukar göra också.

Japp. Det får det bli.


Det vattnar sig i munnen redan.

Den allra första maträtt, eller vad man kan kalla det, som jag fick ansvar för inför julen hemma som barn, var den inlagda sillen! Nu kanske jag får en ny favorit. Men inlagda sillen den får nog hänga med den också. Ett säkert kort får man inte slarva bort :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar