torsdag 15 november 2012

Tackar barnbarnen för det...



jag har börjat titta på barnprogram igen. Är ju några år sedan jag satt med de egna barnen framför teven.

Nu har jag upptäckt ett program de visar på Disney junior. Det heter ART ATACK. Så intressant och pyssligt roligt. Igår satte jag mig alldeles själv och tittade på programmet:-)

Jag ritade mycket som yngre. (Jag hade bra betyg i teckning som ämnet då hette.) Det började med att jag kalkerade av karaktärer från serietidningar tills jag blev så bra så att jag kunde rita dem på fri hand.

Sedan blev det mindre och mindre tecknande för min del. Så för några år sedan började jag ju skrivarlinjen på folkhögskola. Då ingick ämnena teckning och gympa.
Första lektionen för en lokal konstnär som vi hade introducerade ämnet med (ungefär) orden,

Om man inte ritat, tecknat sedan barndomen, ja då har man heller inte utvecklad tecknadet vidare heller. Man står alltså på den nivån man stod på då!

Det skall det bli ändring på nu. Skall gå på jakt på återbruket och köpa på mig lite serietidningar som även barnbarnen skall få bläddra i :-)Så börjar jag om från början så får vi se vart det leder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar