torsdag 23 februari 2012

I tårar

Jodå.... visst har jag fällt tårar här på morgonen.

Vaknade av att det sved i halsen och med huvudvärk. Kände mig "mosig" hela dagen i går. Jahapp... dags för mig nu att sälla mig till alla förkylningar som florerat överallt.

Men just nu vet jag inte om nästäppan hör ihop med mina tårar som kommit under morgonen.
Det är lika fantastiskt varje gång jag hör talas om någon barnafödsel. Å vad jag har snörvlat framför TV då jag tittat på tvprogram som BARNMORSKORNA eller EN UNGE I MINUTEN.

Man upplever sina egna förlossningar och lycka varje gång.

Att se förstagångspappan stolt meddela att de fått en flicka under natten. Ouj vad det snörpte till i halsen på mig och tårarna trängde upp.

OCH jag tror inte Viktoria och Daniel är speciellt annorlunda än andra föräldrar. De kommer med all sannorlikhet vilja visa upp sin lilla så snart som möjligt.

Som vår dotter sade då de fick sin lilla Fröken L en månad för tidigt... inskrivna på neonatalen...

Å det värsta är besöksförbudet MAN VILL JU VISA UPP HENNE FÖR HELA VÄRLDEN!

Det är nu få förunnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar