fredag 17 februari 2012

Välja sina ord...

Var ju till vårdcentralen igår för att kolla blodtrycket hos distriktsköterskan....

Numera får man ju inte som jag lärt mig ha ett övertryck som motsvarar 100 pluss sin ålder...

Nåja..

Jag kommer in genom entrén.

Till höger i korridoren ligger distriktsköterskemottagningen. Men man måste först gå in i dörren till vänster för att anmäla sig i receptionen och betala.

Då betalningen är gjord och jag får kvittot i handen säger receptionisten...

- Dåså. Då kan du gå över till andra sidan!!

Jag får ett totalt okontrollerat skrattanfall.

Han tittar undrande på mig medan jag hickar fram..

- Jag - skall - ju - bara - kolla - trycket... Inte- visste - jag - att jag var så dålig?

Då! reagerar han och börjar också skratta hejdlöst!

Ja, jösses. Du är faktiskt den första som reagerat på VAD vi säger. Det låter ju onekligen lite illa på en sjukvårdsinrättning....

Kanske ändå det där var den rätta blodtrycksmedicinen för mig. Ett gott avslappnande skratt. Man säger ju att ett skratt förlänger livet. Och kanske det gjorde det också för mig för blodtrycket hade sjunkit till en bättre nivå än den jag hade förra veckan!!

Och jag ger mig sjutton på att de kommer att uttrycka sig lite annorlunda i forsättningen.
Så går du bara in genom dörren tvärs över där ... eller nåt´sånt´...

Ja jisses vad roligt man kan ha på vårdcentralen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar