fredag 3 februari 2012

Matkasse

Vi har börjat prenumerera på LINAS MATKASSE.

Det bästa beslut jag någonsin gjort..... mja, har kanske tagit något annat bra och avgörande beslut förut också... Men

Första leveransens mat är nu lagad, uppäten och MYCKET uppskattad av både gubben min och mig.

Det har varit lätt att följa recepten. Recept är något som jag sällan använt förut. Maträtterna jag lagat har jag nog till största delen ärvt efter mamma som hon i sin tur ärvt efter sin mamma...

Jodå. Nu är vi alltså nere på 1800-talet.

Spännande nu att få nya helt nya smaker på maten.

Den här rätten vid nästa leverans ser jag fram emot...

Hjortfärsbiffar med jordärtskockspuré och rostade rotfrukter

Hjortkött har jag aldrig ätit.

Nu funderar jag allvarligt på att även prenumerera på deras fruktkasse. För 109 kronor får man hem 4,5 kr frukt också. Frukt är också så tungt att släpa hem....

Tänk om det funnits en mjölkkasse på den tiden vi hade tre tonåringar boende hemma. Då jag fick fylla kylen med ca 10 liter mjölk var tredje dag...

Jodå jag hade stora funderingar på att köpa en egen ko.... Men det skull ha varit så svårt att ha den hemma på altanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar