torsdag 16 februari 2012

Rödluvan och vargen...

Jag börjar förstå att jag blivit gam.... äldre... då jag var hos optikern senast sade han att... Så skall jag också titta hur det ser ut med gråstarr och gula fläcken!! Det har aldrig hänt förut. Nu hade jag ingen starr och fläcken såg VÄLDIGT bara ut sade han. Alltid nåt´.

Förra veckan då jag var till Vårdcentralen på (årlig?) kontroll, tyckte läkaren att jag fått alldeles för högt blodryck!
Så idag skall jag till distriktssköterskan och ta ett nytt. Skall ju provas vid tre tillfällen innan det blir bestämt om man skall medicineras eller inte.

Nu har jag hittat några Yogaövningar som skall sänka blodtrycket. Kanske skall jag sätt mig i väntrummet en halvtimme före besöket och prova övningarna. Där kanske det finns folk tänker jag som kan hjälpa mig upp ur yogaställningen sedan :-)

Måste bara leta rätt på yogamattan först...

Så har Vargarna börjar stryka runt våra knutar här. (Tänker: gammal,mormor,farmor skruttig..)

Man har startat en sida GERDSBOVARGEN där man rapporterar om vargiakttagelser..
Jag följer den dagligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar