tisdag 8 januari 2013

Bilfri....

Det blir minst en vecka till som vi är utan bil. Nu har den befunnit sig på verkstad i tre veckor.

Vi använder inte bilen så himla mycket. Den står för det mesta i garaget. Jag har funderat både en och två gånger på om vi verkligen behöver en. Har varit nyfiken på det här med bilpool tex.

Har gått ganska bra utan bil dessa tre veckor. Vi fick låna sonsambons pendlarbil då hon hade semester några dagar vid nyår. Åkte då och storhandlade.... som tur var...

Kanske för att jag visste att vi skulle få tillbaka bilen från verkstaden efter någon vecka har det alltså fungerat. Men så blev det inte då det var svårt att få tag på reservdelar... Och nu känner jag mig bara... ja... jag vet inte vad jag känner. Frustration, kanske.
Om det ändå varit sommar. Då hade jag använt cykeln för småärenden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar