måndag 7 januari 2013

Surfplattor..

Vi gav våra barnbarn varsin surfplatta i julklapp. Kanske fler barn eller barnbarn som fått det. Eller redan har en hemma. Här kommer några tips på sidor att botaniseria i.

Den första är Pappas appar. Där det finns olika spel. Bara att välja under fliken plattform beroende på vart man vill att apparna skall vara. Det finns recensioner om de olika spelen också. Det står också om de är gratis eller vad de kostar att ladda hem.

Idag hittade jag också en nyöppnad e-bokhandel. BOKON. Innehåller både barnböcker och vuxenböcker!

Själv är jag ju så vaninnigt nöjd med min läsplatta. Och jag har lovat mig själv att inte köpa fler böcker som måste förvaras i en bokhylla. Då jag lider av platsbrist.

Då det gäller böcker finns ju även möjligheten att låna från sitt bibliotek. Bara man har ett lånekort kan man göra det hemifrån. Enkelt, praktiskt. Finns tyvärr inte så många barnböcker ännu där... Men å andra sidan... Det är ganska mysigt att bege sig till biblioteket med sina småttingar också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar