onsdag 16 januari 2013

Vakum...

Känns som jag sitter i någon slags vacumbehållare...

Jag väntar. Har väntat i över fyra veckor på vår bil som är på verkstad.

Fick besked först att toppen INTE var sprucken. Jippi! Vi skulle klara oss med ett utlägg på BARA 9000:-)
Toppen skickades på slipning. Sattes tillbaka i bilen. DÅ upptäckte man att det var en liiiiten spricka ändå efter man provtryckt, som inte sågs med blotta ögat.

Skit! Blev genast då en affär på istället 15-16 000:-)!!!

Ur med den ur motorn. De letade överallt efter en ny. Fick till slut napp i grannstaden. Den provtrycktes innan leverans. Bra så långt. Och så skulle den då sättas in i vår bil....

DEN PASSADE INTE! Motorn har bytts vid något tillfälle så den stämde inte med chassinummer, bilmodell/årgång och allt man kan kolla på..

Åter letande efter en ny. Skulle komma idag efter att ha varit iväg på slipning...

Så här sitter jag nu och håller andan. Fyra och en halv vecka utan bil. Ja nu har då vi gjort en insats för miljön :-)

Så väntar jag ju också på att något skall hända med mitt manus som är på gång att bli en bok. Vet fortfarande inte då det kommer att ske.

Nej nu är det bara att hamra på med fortsättningen på den historien!!!Alltså bok två. Nu vet jag ju att allt tar mycket längre tid än jag trott från början.

Bara att jobba på alltså!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar