tisdag 2 juli 2013

Elcykel

Har börjat fundera mer och mer på att köpa en elcykel och hyra bil istället då jag verkligen behöver en. Jag var inne på moped redan innan jag köpte bilen. Men jag vill också kunna cykla och här får jag ju båda delarna i en.

Har nu kollat upp tidtabeller och inser att bilen egentligen är ganska överflödig för mig. Och då kan jag hyra bilstorlek beroende på vad jag skall göra. Det är heller inte så långt till affär så jag skulle lätt kunna ta cykel dit, i alla fall sommartid. Skulle bli lättare också att ta sig ut i bär och svampskogen.

Vill hellre åka buss och tåg längre sträckor.

I helgen var jag ju på loppis och hittade en bok/förvaringshylla som jag blev väldigt intresserad av. MEN min bil är för liten för att lasta in den i. Då hade det varit bra med en ordentlig kombi. Annars är jag väldigt förtjust i min lilla Honda.

Det är en lagom bil för mig.

Med en hyrbil får jag en bil som jag inte behöver vare sig serva eller besikta och sköta överhuvudtaget. Och vintertid slippa skotta fram eller skrapa rutor. Den känns faktiskt mer som en belastning än en nödvändighet för mig.

Någon som har erfarenhet av elcykel och har förslag på inköpsställe eller märke?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar