fredag 5 juli 2013

Fållar en duk...

Ni som inte vill läsa om eller ens tänka på jul, Ni kan sluta läsa redan här....

Men ni andra som är som jag vill vara klar med saker i tid :-) Ni kan fortsätta.

Jag hittade nämligen en gammal julduk i mina gömmor. Kommer inte ens ihåg hur länge sedan det var jag broderade den.



Nu har det varit mulet, kulet och grått i två dagar så jag har haft lampor tända även dagtid. Så då har jag passat på att börja fålla den. Har ju nästan känts lite höstlikt.



Jag gör det för hand. Tycker det blir snyggast. Men sedan tycker jag också det är riktigt rogivande att sitta med nål och tråd istället för att dundra på med en symaskin.

2 kommentarer:

  1. Ja kanske det är dags att börja tänka på julen redan fast jag väntar nog ett tag.Kul att kunna brodera!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är så fint med broderade dukar. Sen om det är tomter eller nåt annat spelar ju ingen roll, de måste ju hinna bli färdiga. Ha nu en skön kväll.

    SvaraRadera