onsdag 22 februari 2012

Blockflöjt

Igår hittade jag min gamla blockflöjt. Den låg bortglömd i en hylla.



Den är väl avskavd av tänder och saliv.

Då jag var i skolåldern och ville börja spela något instrument på musikskolan var man TVUNGEN att börja med blockflöjt. Min största önskan var att få spela tvärflöjt. Men kanske min mormor (vi bodde i samma hus) hade tröttnat på mitt tutande i flöjten och istället förärade mig ett piano. Ja då var det ju bara att glömma tvärflöjtsspelandet och ta pianolektioner istället.

Det fungerade nu inte såå bra. Jag gick pliktskyldigast på lektioner i några år. Det svarta pianot stod sedan bara och samlade damm.

Och äntligen den dagen jag skulle flytta hemifrån och inte fick plats med det i min etta. Då fick jag sälja det!

Började treva mig fram bland tonerna på blockflöjten, ända tills jag kom på att jag hade ett fönster stod öppet. Ville bespara grannarna mina övningar.

Idag tänker jag stänga alla fönster... Och sedan blir det spela av!!!

Kanske ser ni mig i program som TALANG framöver :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar