lördag 25 februari 2012

Synpunkter på namn..

Jag skall erkänna. Blev lika snopen som resten av alla förståsigpåare och annat vanligt folk då vi fick reda på vad den nya prinsessan skulle ha för tilltalsnamn. Men ju mer man "smakar" på det ju finare blir det. Jätteroligt att de inte tog ett "drottningnamn". Tycker jag. Även om jag hade gissat på Kristina.

Här kommer en bild på Fröken L. Lika gammal ungefär som prinsessan Estelle är nu.




Hon har fått sitt namn efter en RIKTIG prinsessa :-) Tänk Star Wars!

Men då vi fick hennes mamma fick vi höra väldigt många kommentarer över vårt namnval. Tror inte att jag ljuger nu. Hörde INGEN som sade... Men ett sådant fint namn.
Vi gav henne namnet Marina. Det tyckte vi var fint.
Men alla i vår närhet tyckte att vi var tokiga.Det var inte så vanligt då. Ni menar väl Mariana... eller... ??

Ända till en dag min far satt och filosoferade.

- Ja men nu vet jag ju! MARINA! Det heter hon ju efter MIG!

- VA??? sade min mor häpet.
- HUR kan hon heta det efter dig. Rune Oswald.....

- Ja men Jag låg ju i flottan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar