onsdag 29 februari 2012

VAB eller snarare VAH...

Igår fick jag rycka in för Vård Av Hund... Mitt första barnbarn... ett fyrfotat sådant.



Fröken P vid ett annat hundvaktstillfälle....



Det tvåbenta barnbarnet Fröken T håller på med inskolning på sitt nya "dagis" Ja ja jag vet det heter förskola men det är så svårt att säga. Dagis är mycket lättare. Kanske skulle FÖRIS gå an! Skall nog öva mig på det.

Men Så hade då Fröken P blivit sjuk och fått en medicin som hade den biverkningen att magen blev väldigt orolig och trängningarna kom lite tätare och i annan konsistens än normalt. Så då fick farmor rycka in för att släppa ut... med jämna mellanrum så inga olyckor skulle hända inomhus.

Det blev en dag med mycket stickning. Jag håller på med en kappa till Fröken Ts docka. Visade henne då hon kom hem.

- Ja!!! vi sätter på henne den!

- Men den är inte färdig än. Måste sticka färdigt bakstycket och sedan sy ihop!

- Jamen gör det då!!!! NU!!!


Efter en stunds funderande kom nästa order.
- Hon skall ha en mössa också... å sedan ett par trosor!!!

- Okej....

Så idag blir det en stunds avkopplande??.. stickning i vårsolen ute på altanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar