fredag 10 februari 2012

Utklädningskläder eller dockkläder...

Jag har handlat kläder på återvinningsvaruhuset i stan.... Nu är frågan...

Skall jag lägga dem i en låda så barnbarnen kan använda dem till utklädningskläder. Fröken T som hunnit bli tre år börjar intressera sig för att klä ut sig.... och leka rollekar..



Eller skall jag sy dockkläder...



Då det också är hennes största intresse just nu... att sköta om dockan hon har här hemma hos oss. Då jag ser ömheten i hennes skötsel av dockan har jag stora förhoppningar om en väldigt ömsint och omhändertagande förälder den dagen det beger sig...

Vi har fler bilar i leksaksgömman än vi har dockor. Men det är dockan hon väljer i första hand.
Och de gånger, mycket korta stunder, hon kör med bilarna blir jag lite mörkrädd för den dagen hon skall ge sig ut i trafiken.. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar