måndag 13 februari 2012

Läsplatta till barnbarnen


En av de första sagostunderna med Fröken T.

Gubben min och jag satt igår och letade bra läsplattor/surflatta på nätet. Bra men ändå till skapliga priser.

Hos Raben&Sjögren har man börjat sälja Appar till barnböcker. Alltså bilderböcker. Kostnaden blir i slutändan mycket mer human än för själva böckerna. Vi måste inse att barnbarnen lever i en allt mer digitaliserad värld än vad vi själva gjort :-)


Jag har nämligen lovat mina barn att jag skall tillhandahålla böcker till barnbarnen.

Och Fröken T har fått in rutinen vid sänggåendet, då hon sover över här hos farmor och farfar, så är det farfar som sköter tandborstandet och sedan är det farmor som skall läsa saga!På dagarna kan hon gå till bokhyllan och ta fram två böcker. Hon ger mig den ena och tar den andra själv. Sedan skall vi sitta och "läsa" bredvid varandra i soffan:-)

Nu har det blivit speciellt roligt också att läsa boken om Spöket Laban. För där på försättsbladet står hennes pappas namn inskrivet och årtalet då han fick boken. Och nu får jag ALDRIG börja läsa boken utan att vi först har läst: PAPPA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar