onsdag 1 februari 2012

Ny dator

Jag har en ny dator. Vi är inte riktiga kompisar ännu. Jag vet liksom inte vart mina foton tar vägen...Därför är bloggen fortfaranade nästan fotolös.

Min alldeles egna expert i ämnet, gubben alltså, har liksom inte fått så mycket tid över för att hjälpa mig.

Det är lite mycket just nu för oss båda. Svårt att synka ihop tiden då vi i lugn och ro kan sätta oss ner och jag förklarar vad jag behöver ha hjälp med, och han ha tid att åtgärda det.

Jag är allergisk mot allt tekniskt. Har inget tålamod.
Men det är nog den enda allergi jag har. Kanske har de något receptfritt på apoteket mot teknikallergi. Kanske jag skall fråga om det på de numera TRE apoteken vi fått i stan.

Något av dem borde väl ha nischat sig på sådana åkommor....

Annars är det bästa med tre apotek nu att det aldrig är köer för uthämtning av receptbelagda medeciner.
Det tar längre tid på den enda garnaffären i stan. Men det gör å andra sidan ingenting. Roligare att prata garner å sånt med övriga väntande, klämmande, kännande och funderande kunder än sjukdomar.

Igår var jag på båda ställena. Så nu skall jag sätta mig och sticka sockor. Vintern verkar ha kommit till slut.

Så får vi se vilket år som jag kan visa en bild på sockorna......Ja, eller andra bilder också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar