onsdag 19 december 2012

Nicki Minaj

Fröken L, 2 år har en idol! Moster M har introducerat henne. Så fort moster tar fram sin mobil kommer hon springande och tittar bedjande, Lyssna Nicki Minuss!!!

Hon och jag brukar titta och lyssna på svenska barnvisor på You tube då jag inte orkar sjunga mer :-) Häromdagen då hon var här ville hon "titta på dator". Jag frågade vad hon ville höra för sång då.
Pippi blev svaret. Sedan ville hon höra björnen sover.

Så frågade jag, Vad vill du höra nu då?

Nicki minuss!!!
Nej du sade jag. Det är moster M:s avdelning! Jag kan inte ens stava till hennes namn..


Nu har jag googlat och tittat lite på You tube och jag förstår småbarnen. Det där rosa eller lila håret alltså!! Som en dröm. Sedan är det faktiskt fart i låtarna.

Titta på det HÄR klippet. Inte bara vår Fröken som är stormförtjust!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar