fredag 28 juni 2013

Uppkomlingen

Hittade en bok igår på bibblan. En författare som är ny för mig. Men som nu efter lite letande på nätet gjort mig väldig nyfiken. Det var efter att ha börjat läsa den igår som nyfikenheten på författaren tog fart. Han har skrivit en hel del. Även för barn.



Det här verkar vara en bok i min smak. Jag som gillar historia och historiska romaner. Men jag är också en deckarfantast. Och här i min hand har jag nu en historisk spänningsroman! Det är första boken i en triologi med namnet Kungligt blod.

Jag har precis börjat på den men den fångade mig redan efter de första meningarna. Hoppas nu den håller hela vägen. För del två finns också ute.

Letar fortfarande efter en ny läsplatta. Har inte kunnat bestämma mig för vad jag vill ha. Det är jobbigt att hålla tunga böcker tycker jag. Men jag kan heller inte låta bli att läsa så då får det bli pappersbok tillsvidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar