tisdag 18 juni 2013

Välkomnad med en tidning

Idag blev jag välkomnad med en tidning.



Den och alla reklamblad fyllde nästan hela brevlådan. Ja jag vet... Jag glömde kika i den igår så det är två dagars reklam....
Brukar säga ifrån reklam. Men nu som nyinflyttad i en helt ny kommun kan det vara bra att läsa dem. Få reda på utbud och platser där allt finns. Ett bra sätt att lära sig det inbillar jag mig.

Bunten som låg i lådan är ca 1 dm tjock. Så nu go´ vänner slänger jag mig raklång i soffan och läser och begrundar.

Kanske slår jag ihop mina ljusblå en stund också. Tröttheten efter flytt och grejer har nog kommit ikapp mig nu. Och det är det fina i kråksången. Eftersom jag är min egen förhandlar jag bara lite med mig själv.....

- Är det okej Agneta, om jag tar lite ledigt nu i midsommarveckan?

- Absolut Agneta, det är du värd, svarade jag.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får veta mycket om din hemkommun. Jag vet inte mycket om Sandviken men tror att det finns en fin simhall där

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer bra det Gunnar. Parkbadet heter det. Tar nog med barnbarnen dit någon gång.

      Radera