torsdag 14 november 2013

Förberedd...

Igår hade jag besök av en vän.

Den vännen vet vad jag vill ha och behöver :-)



Det här var bara ett litet urval från en riktig överraskningskasse!

Men det här gör mig beredd inför den annalkande månaden december.

Nu skall jag sätta mig och bläddra i tidningen och ladda upp för bokcirkeln idag. Då vi skall diskutera boken MARIA av Fred Eriksson. Jag bara älskade boken. Gillar ni Wilhelm Moberg och Ivar Lo-Johansson då kan jag verkligen rekommendera den här författaren.
Han måste ha varit en riktig iakttagare då miljöbeskrivningarna är helt enastående. Så enkla och ändå så träffsäkra. Jag var DÄR.

Boken utspelar sig i första halvan av nittonhundratalet.

Och jag säger bara det ... DET VAR INTE BÄTTRE FÖRR!

Så får vi se vad vi kommer överrens om att läsa till nästa gång...




7 kommentarer:

  1. Det låter som en läsvärd bok. Nej det var nog inte bättre förr. Man kommer ihåg det som var bra men glömmer det dåliga

    SvaraRadera
  2. JO!
    Vi har ett par flaskor glögg på lager!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad bra med bra vänner! Nä, mycket var sämre förr! Vi har det allt bra nu för tiden.. men vad gjorde man innan nätets tillkomst?? Känns himla avlägset! Tack för boktipset!

    SvaraRadera
  4. Päronglögg lät spännande! :-)

    SvaraRadera
  5. Funderade just idag på vad årets glögg hade för smak. Hör ju till att man köper hem nån flaska . Roligt med en bokcirkel. Hej svejs på dig.

    SvaraRadera
  6. Glögg har vi med men böcker är det dåligt med. Vi är inga bokmalar men läser några få böcker på resan. Hade tänkt gå på bibblan och ladda ner till "paddan" men det blev aldrig av. Vi klarar oss med korsord. :)

    SvaraRadera
  7. Kväller,,Ja det kan bli en kulinarisk överraskning vid skåprensning..En sådan ,årets Blossaglögg har jag oxå i skåpet,men den får stå där ett tag till..Haé Kram.

    SvaraRadera