måndag 4 mars 2013

Forskar igen..

Igår tog jag upp en gammal syssla. Beställde ett abbonnemang på ett släktforskarprogram. Kände mig väldigt ringrostig måste jag medge. Det är också ett program jag inte jobbat så mycket i. Kommer att ta ett tag innan jag är inne i allt igen. Men skoj skall det bli. Har inte forskat själv på ca 8 år. Bara hjälpt andra.

Nu skall jag bara ladda ned ett program att lägga in resultaten i också. Tror jag först tar ett provapåinlogg.

Så då igårkväll började jag med att leta rätt på min far i födelseboken. Nu har jag då fått fram föräldrarna (min farfar och farmor som jag aldrig hann träffa) Deras födelsedatum och vilken sida i husförhörslängde jag kan leta familjen på.

Precis innan jag lade av hade mycket börjat digitaliseras. Alla församlingar var inte klara. Så det blev lite hattigt. Nu finns även bouppteckningar färdiga. Det skall bli intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar