onsdag 19 mars 2014

I stället för stickningen...

Nu då vårsolen har kommit har jag slutat sticka. Men någon form av handarbete är jag beroende av.

Så det här är vad jag sysslar med framför teven..



Jag rullar papper. Papperspärlor som skall bli ett draperi. De kommer att träs varannan pappers"pärla" och varannan "köpepärla" av något slag.

Klipper även ut text ur gamla tidningar. Målar en svart ram runt... Så smack upp på väggen med tapetklister.





Jag får en hel del papper över av en tidning då jag klipper ur dessa textbitar. Spar även dem.

På den här sidan som heter UNG FAKTA hittade jag recept på papier maché.

Något man kan göra tillsammans med barn och barnbarn. HÄR finns massor med inspirationsbilder på vad man kan göra.



7 kommentarer:

  1. Vilka kul idéer du har. Ska bli roligt att se när du hängt upp draperiet. Kram

    SvaraRadera
  2. Så fiffig du är med dina pyssel!
    Fint blir det också!

    Vi hann precis parkera innan snön kom!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul med lite olika handpyssel,,ska bli spännande att se resultatet..Ja du det gäller att vara på hugget om man vill nå pallen i ordleken..Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Oj! Du verkar en aningens rastlös... ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag beundrar alla som gör nåt av alla ideer de har. Själv bara tänker jag att jag ska nån gång....Håller med de övriga om att det ska bli kul att se resultatet.
    Hej svejs

    SvaraRadera
  6. Läckert!! Kul när saker få växa fram så där!! Men tålamodet du har?? Är det medfött eller går det att träna upp?

    SvaraRadera
  7. Jag är impad. Ser läckert ut. Kram Bosse

    SvaraRadera