söndag 16 mars 2014

Man skall ha husvagn #söndagskåseri

God förmiddag! Passar på att skriva nu då solen precis ligger på knuten av huset :-) och inte skiner in på datorskärmen :-)

Solen skiner alltså idag också. Men jag hade fel igår. Den snö som kom igår natt... har vi fortfarande hälften kvar av. Trodde solen skulle grilla bort den.

Idag är det alltså söndag..

Jag hade börjat på ett kåseri i veckan men så tittade jag in hos en av mina bloggvänner.. LENNART Och kom då bokstavligt på andra tankar...

Så mitt söndagskåseri fick rubriken man skall ha husvagn..

Det är så roligt att så många läser mina kåserier och ni blir fler och fler varje söndag.
Och jag är tacksam och själv road av kommentarerna ni skriver med feedback och/eller egna minnen av det ni läst.

Så roligt att få ta del av
.


Klicka på KÅSERI uppe i headern om ni vill läsa.

Ha en riktigt skön och trevlig söndag! Själv skall jag klippa och klistra idag.

Resultatet kommer att visas någon gång framöver..


6 kommentarer:

  1. Trevlig söndagsläsning, som vanligt!

    Jag har aldrig sovit i Husvagn men tältat på många konstiga platser!
    Roliga minnen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Alltid lika kul att läsa dina kåserier och minnen från liknande händelser från ens egen barndom dyker upp. Ett gott skratt förlänger livet sägs det så nu har jag blivit minst en dag äldre :)

    SvaraRadera
  3. Jag ser andra scenen framför mig när jag sitter här och skrattar. Tänk om någon filmat det utifrån.
    Det är klart att din bror ville hem till Sverige. Envisa små pojkar har alltid rätt. :)
    Tack för söndagskåseriet. Kram Bosse

    SvaraRadera
  4. Vet inte om du är intresserad av bandy, men såg att ni blev svenska mästare i dag! Gratulerar!
    Skönt med sol - vi har fått snö ett par dar, våren kom helt av sig hos oss, men så var den ju ovanligt tidigt i farten också :-)

    SvaraRadera
  5. Haha! Jag kommer osökt att tänka på nåt som stod i DN (tror jag) med en bild av en glosögd kossa:

    "Alla betraktar omgivningen med stora ögon. Kor glor"

    :-)

    SvaraRadera
  6. Just i den där låten som Galenskaparna/After Shave gjorde finns en textrad om byn jag bor i. Och hur man stannar till vid Pressbyrån i Gnesta. Roligt var det när jag fick höra om en kollega som åkt till Gnesta just av det skälet.... att besöka pressbyrån för att hon hört om det i låten

    SvaraRadera