söndag 2 mars 2014

Tillbaka till verkligheten...

Så nu är jag åter i min stol framför datorn.

Jag har varit på tåg och bussresa hem till äldsta barnbarnet.
Vi har umgåtts och rått om varandra under flera dagar.
Det har varit skönt med att vara frånkopplad och nu känner jag mig också avkopplad... Så imorgon är jag tillbaka i vardagen på riktigt igen.
I brevlådan låg också ett brev då jag kom hem. Ett brev som jag väntat på i ett år.

Berättar mer om det imorgon.

Det blev alltså ytterligare en söndag utan kåseri utöver OS-uppehållet.

Har handlat sedan jag kom hem HÄR och nu tänker jag sjunka ned i min egen soffhörna.

Det är söndag och på sjuan skall jag som vanligt titta på programmet SPÅRLÖST och gråta min veckoranson.

Och sedan fortsätta med att se mysdeckaren Poirot, dubbelavsnitt. Läsplattan sitter på laddning nu också.

Lånade hem sista boken NYCKELN i Engelfors-trilogin som nu kommit in på bibliotekets e-boksutlåning. Den har varit inte bara spännande i sig utan också att den utspelar sig i Bergslagen. Min födelsestad har varit omnämnd två gånger!! Men så vitt jag vet är jag INTE släkt med den ena författaren trots samma efternamna.

Den är på över 600 sidor så det gäller att ha batteriet fulladdat :-)

3 kommentarer:

  1. Vi ser på samma TV-program ikväll. Poirot är ett måste. Hans små grå celler hade man nog behövt någon gång. Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt att få umgås med barnbarnen!

    Vi längtar efter våra!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem till vardagslivet igen - fulltankad med energi från barnbarnen :) Ska följa din länk och läsa om Engelfors- böckerna :)
    Kram

    SvaraRadera