fredag 21 mars 2014

Nu är den här..

Nu är den här på riktigt. VÅREN.

Igår var det vårdagjämning. En och en halv decimeter nysnö låg som ett klibbigt täcke ute.

Idag vaknade jag av solen och fåglarna kvittrade så glatt. Snön är fläckvis borta. Kan man mer än njuta då?

Att sitta framför datorn är nästan omöjligt om jag inte hakar upp någon filt eller så.. då solen speglar sig i skärmen. Men snart är den så högt upp så den inte kommer att störa längre. Sedan får jag hoppas att persiennerna kommer snart ändå.

Så helgen tänker jag ägna mig åt tapetsering och balkongsittande och bara filosofera...

På måndag börjar jag arbeta om ett gammalt manus till en barnbok jag har liggande.

4 kommentarer:

  1. Låter som du riktar in dej på en trivsam helg!! Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Det är hopplöst att skriva på datorn om solen ligger på. Hoppas verkligen att det löser sig snart.
    Våren är efterlängtad.
    Fredagskram Bosse

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en fin vårhelg!
    Kram

    SvaraRadera