söndag 23 mars 2014

Söndagskåseri och tapetsering

Det går framåt med min tapetsering.

Har funderat länge vad jag skall göra med väggarna i hallen. Den består ju nästan bara av en massa dörrhål.



Om jag skulle tapetsera skulle jag få skära till en massa smala remsor bara. Målat har jag gjort i både kök och sovrum. Så nu ville jag göra något annat. Så det blev en form av tapetsering ändå. Känns som att lägga ett pussel....

Men himla bra blir det. Jag är helnöjd.



Men mycket återstår. Tycker det också är skönt. Det får ta den tid det tar.

Idag är det ju också söndag. Så varsågoda ni som vill läsa mitt KÅSERI.

Klicka bara på "flärpen" kåserier.

Jag fortsätter klippa och klistra :-)





8 kommentarer:

  1. Alltså, nu kommer man ju inte längre in i din lägenhet än hallen eftersom det tar tid att läsa allt spännande. Och om du inte har ngn bok till kvällsläsningen i sängen, blir den golvläge i hallen?

    SvaraRadera
  2. Oki,är det dagens nyheter du satt på väggen,eller snarare gårdagens.....Kul att ha en tapet som är aktuell..
    Ja strömming kan man variera på 100 olika vis,,men det smakar nog allra bäst med vanliga stekta strömmingsfiléer med mycket dill..Haé Kram.,

    SvaraRadera
  3. Snyggt blir det i hallen!!

    Trevlig söndagsläsning!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Alltid lika trevligt att läsa dina kåserier. Så annorlunda och spännande din hall blev. Håller med Anonym att det kommer nog ta tid att slita sig och gå vidare in, alldeles för mycket att läsa....kul idé. :)

    SvaraRadera
  5. Oj! Beundrar alla som har tålamod med sådant där - mönster och allt! Fint blev det!

    SvaraRadera
  6. Kväller,,Jag brukar göra några vändor ner i norduppland varje vår för att kolla på Tranor och Gäss,som gör ett uppehåll där på sin färd mot norrland..Haé Kram.

    SvaraRadera
  7. Ibland kan jag inte låta bli att ligga ett steg före i handlingen. Kanske handlar det om ditt första möte med din kommande fästman/man. Jag hade fel. Denna man fick inte dig på kroken. :) Plankan är en klassiker.
    Jag är också förtjust i att tapetsera någon vägg på det viset. Har sett det på några bloggvandringar.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  8. Underbart kåseri! Tur du inte fastnade på kroken. Kram

    SvaraRadera