torsdag 6 mars 2014

Läropengar

Då jag hörde det kom jag ihåg att jag hört det förut.

Min dotter sade vid något tillfälle att om man åker tillbaka med bussen inom 2 timmar gäller biljetten tillbakaresa också. Jag trodde nog att det gällde stadsbussarna eftersom det där hade försvunnit ur mitt huvud helt.

Nu hörde jag på regionsbussen en passagerare som frågade chauffören om biljetten gällde inom två timmar, och fick ett jakande svar.

Jag började läsa på min biljett med nya ögon. Fick då se att även saldot på min reskassa stod med på biljetten.



Sålde ju bilen i december och köpte då reskassakortet. Laddade det med 400 kronor. Nu efter 3 månader hade jag lite över 100 kronor kvar.

Bilen tankade jag varannan månad för 400 hundra kronor.... Och nu då jag vet att jag kan åka tillbaka på samma biljett inom två timmar kommer jag att göra av med ännu mindre busspengar. Så nöjd över mitt beslut att åka kommunalt istället.

3 kommentarer:

  1. Hej du,,det var väl ett bra byte,dyr bil mot inte fullt så dyr kollektivåkning,,grattis..
    Ja jag tog en låda av samma kyckling i dag,smakade mums även i dag..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Spara de små utgifterna så blir du rik!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fördel att kunna utnyttja kommunala färdmedel. Det hade vi behövt mer av här. Turerna och sträckorna som går i samhället är mycket begränsade. Kram

    SvaraRadera